Thursday, January 13, 2011

Mengujudkan Akaun Blog menggunakan Blogger.com

Setelah semua persediaan telah di laksanakan dan anda sudah bersedia untuk membuka akaun blog berikut adalah langkah membuka akaun blog.

Langkah 1

Untuk melayakkan anda membuka akaun blog, terlebih dahulu anda perlu membuka akaun Google dengan mendaftar di http://www.google.com/ dan ikut setiap step yang di berikan.

Langkah 2

Setelah anda mempunyai akaun Google dan boleh terus mendaftar sebagai blogger di http://www.blogger.com/ dan ikut setiap step yang diberikan.Anda tidak perlu bimbang dengan template yang telah disediakan kerana anda boleh menukar template yang lebih anda gemari setelah selesai proses pendaftaran blog anda.

Langkah 3

Sekarang anda telah memiliki blog anda sendiri dan boleh mengemaskininya.Pilih template yang sesuai dengan konsep blog anda.Pastikan ia tidak terlalu sarat dengan aplikasi tambahan.Pastikan matlamat “Keyword” anda tercapai dengan meletakkannya jelas dalam tajuk blog anda.Address pada blog anda juga memainkan peranan bagi membolehkan “Enjin Carian” menjalankan tugasnya.Sekarang anda boleh menghantar seberapa banyak maklumat berkaitan dengan blog anda.

0 comments:

Post a Comment